L’ALUMNAT COM A CENTRE
Volem
un ensenyament on l’alumnat sigui la prioritat
Els 10 aspectes que cal millorar en el sistema escolar:
-
Ha
de reduir les ratios, com a mínim, fins a assolir la mitjana
estatal. -
Ha
d’aconseguir una distribució més equilibrada, compensada i
equitativa dels alumnes NESE. -
Ha
de dotar als centres de personal i material suficient per atendre
més i millor l’alumnat amb necessitat educatives específiques. -
També
ha de realitzar una distribució més equitativa de l’alumnat nouvingut entre els centres sostinguts amb fons públics per
aconseguir la seva integració. -
Ha
d’ampliar l’oferta de places públiques d’educació infantil
0-3. -
Ha
de crear o ampliar els serveis d’orientació perquè puguin
atendre tot l’alumnat dels centres sostinguts amb fons públics de
tots els nivells educatius. -
Ha
d’aconseguir que l’alumnat de primària gaudeixi de programes de
reforç i recuperació efectius que evitin l’endarreriment
respecte als seus companys i la repetició de curs. -
Ha
de prendre les mesures necessàries per reduir l’abandonament
escolar prematur al final de l’ESO amb l’establiment de
programes adients i dotats de personal i material. -
Ha
de dotar els centres d’ensenyament secundari de programes,
recursos materials i personals per atendre els alumnes NESE i a
aquell alumnat que requereixi suport o atenció més
individualitzada a l’ESO. -
Ha
d’elaborar un pla estratègic per a la millora del rendiment
escolar.
En
resum, la idea és que l’alumnat rebi el servei educatiu de
qualitat sense escatimar esforços i que, amb l’ajuda requerida,
pugui assolir la titulació secundària superior necessària per
incorporar-se al món laboral o a la universitat, sense traves. Això
és el que volem.
Pere Carrió Villalonga