PLE DE DIA 13 DE JUNY DE 2024

Last Updated: juny 19, 2024By Tags:

El dia 13 de juny es va celebrar un ple ordinari del Consell Escolar de les Illes Balears, de manera presencial i també per videoconferència, a la sala d’actes de l’Edifici Sa Riera de Palma.

Vàrem comptar amb la presència de la Sra. Mònica Domínguez, directora general d’Avaluació i  Cooperació Territorial del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, per explicar els programes de cooperació territorial que desenvolupa el Ministeri amb les comunitats autònomes.

Varen assistir com a convidats la Sra. Neus Riera, directora de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, la Sra. Amanda Fernández  i la Sra. Ana Isabel Curtó,  diputades del Parlament de les Illes Balears,  el Sr. Jaume Mascaró i la Sra. M. Asunción Sempere del Departament d’Inspecció Educativa i el Sr. Ramon Rosselló Garcia, president d’ADAIB.

La presidenta va donar la benvinguda i les següents informacions:

• L’assistència de la presidenta a dues reunions del Grup de Treball “Ús dels dispositius mòbils a l’educació” del Consejo Escolar del Estado els dies 29 de maig i 12 de juny. Dins de la web del CEE s’obrirà un apartat de Diálogos sobre tecnologías  digitales i es podrà consultar el document final i tota la bibliografia en relació amb el tema.
  • El setembre començarà el Grup de Treball de IA al CEE. Es duran a terme quatre jornades formatives amb experts de diferents àmbits.
  • Informe 2/2024 a l’esborrany del Pla quadriennal de FPP: s’han rebut 82 aportacions i s’ha convocat una CEO per dia 19 de juny.
  • ISE 2024: s’ha remès el material que hi ha elaborat fins ara a la CETISE per poder fer aportacions fins al 21 de juny. La  data prevista per a la reunió de la CETISE és dia 3 de juliol.
  • Trobada d’associacions d’alumnat a Eivissa, dia 14 de juny, amb la participació de CANAE, AUDECA (de Canàries), Àfrica Pérez, secretària de la Federació d’Associacions de l’Alumnat de les Illes Balears i representants del Servei de Normalització Lingüística i Participació Educativa (SNLPE).

La presidenta va agrair la presència i va donar la paraula a la Sra. Mònica Domínguez, qui va presentar i explicar amb detall els programes de cooperació territorial que desenvolupa el Ministeri amb les comunitats autònomes.

Per a més informació podeu clicar aquest enllaç: Programa de Cooperació Territorial Illes Balears

Els consellers i conselleres varen poder transmetre les seves preguntes sobre l’exposat per Mònica Domínguez i li varen fer algunes propostes.

Per finalitzar, la presidenta va manifestar el seu agraïment a la Sra. Mònica Domínguez per respondre a totes les qüestions plantejades, i a tots els assistents pel seu interès i per la seva presència al Ple.

Podeu seguir la seva intervenció, que esperam que sigui del vostre interès, clicant aquí: