PLE DE DIA 15 D’ABRIL DE 2024

Last Updated: abril 19, 2024By

El dia 15 d’abril es va celebrar un ple extraordinari del Consell Escolar de les Illes Balears, de manera presencial i també per videoconferència, al CEP de Palma.

La presidenta va obrir la reunió donant la benvinguda a tots i totes les assistents i va destacar l’excel·lent valoració del Cicle de Seminaris Web “Aprenentatges i reflexions compartides III”, que els participants han fet en relació amb les temàtiques elegides, els ponents de luxe i els objectius assolits, entre altres aspectes, i va comentar que aquests bons resultats ens animen a continuar organitzant una nova edició del Cicle de cara al pròxim curs.

També va parlar de la seva assistència, el dia 21 de març, al ple del Consell Social de la Llengua Catalana, així com de la presència del vicepresident, el Sr. Bernat Alemany, com a representant de l’Escola Catòlica.

A continuació va informar de la seva participació en el grup de treball del Consell Escolar de l’Estat “Ús dels dispositius mòbils en l’educació del segle XXI” per tal de donar solucions a la problemàtica de l’ús inadequat dels mòbils i va agrair les aportacions fetes pels representants de la UIB i del Col·legi Professional de Docents de les Illes Balears. També va explicar que es continua treballant la participació educativa en la Junta de Participació Autonòmica, així com les línies estratègiques d’actuació del Consell Escolar de l’Estat.

Seguidament,  va informar de la celebració del pròxim ple el dia 22 d’abril i va convidar a tots els assistents a la Presentació de les conclusions i propostes de millora de l’Informe del Sistema Educatiu 2021-22 (ISE 2023) que es durà a terme el dia 23 d’abril a la sala  d’actes del Centre Cultural La Misericòrdia.

Després la presidenta va informar de la presa de possessió dels nous membres del CEIB.

Tot seguit, es va procedir al debat de la proposta rebuda de la consellera Joana M. Mas, presidenta de la FDIPB, per tal que el CEIB doni suport al manteniment del CFIRDE, tenint en compte els arguments inclosos en el document elaborat per la Federació de directors i directores d’infantil i primària de les Illes Balears i que s’elevi aquesta proposta a la Conselleria d’Educació i Universitats.

El Director del CFIRDE, Manel Perelló, va assistir a la reunió per resoldre els dubtes i contestar les preguntes que li plantejaven els representants dels diferents sectors.

Una vegada acabat el debat es va procedir a la votació que va donar com a resultat l’aprovació de la proposta.

Seguidament es va procedir a la valoració de l’esborrany del Pla Pilot Voluntari de Lliure Elecció de Llengua presentat per la Conselleria d’Educació i Universitats.

Alguns consellers i conselleres, en representació de les seves entitats, varen exposar les seves argumentacions al respecte i d’altres ens varen fer arribar documents de valoració.

El ple va acordar que el CEIB, amb l’ajuda de la comissió permanent, redactàs l’esborrany d’un document que, una vegada debatut i aprovat pel ple, es faria arribar a la Conselleria d’Educació i Universitats.

Per finalitzar, la presidenta va agrair a tots els consellers i conselleres la seva col·laboració i assistència al ple.