PRIMER SEMINARI  WEB  23/24 “CRITERIS I EINES PER A UNA AVALUACIÓ COMPETENCIAL”- 28/11/23

Last Updated: març 15, 2024By

Ahir vàrem començar el tercer Cicle de Seminaris web del CEIB 2023/24 “Aprenentatges i reflexions compartides III” i vàrem comptar amb la col·laboració de dues ponents de luxe, Neus Sanmartí i Isabel Murcia, que varen presentar la conferència “Criteris i eines per a una avaluació competencial”, compartint amb tots i totes les assistents estratègies i reflexions per a una avaluació competencial com a eina d’ensenyament-aprenentatge.

La presidenta va comunicar la satisfacció de tot l’equip del CEIB de poder presentar un curs més aquesta oferta formativa, per tal de crear un espai per compartir, aprendre i debatre sobre temes i qüestions que preocupen especialment als professionals de l’educació, però també a les famílies; tot enfocat a què tot l’alumnat aconsegueixi l’èxit escolar, l’excel·lència educativa, el benestar i la bona convivència dins els centres educatius i dins la comunitat educativa, posant especial èmfasi a l’equitat del sistema.

La presidenta va continuar explicant que la societat ha experimentat una sèrie de canvis a un ritme vertiginós que han repercutit en el nostre sistema educatiu. Això ens planteja necessitats de renovar-nos i adaptar-nos a la nova situació per implementar aquests canvis. Un dels reptes que ens planteja la LOMLOE és l’avaluació per competències i és necessari el compromís i la implicació dels docents  per dur-ho a terme.

Des del CEIB volem acompanyar els docents en aquesta tasca, reconeixent els seus esforços i la seva dedicació, perquè aquesta transformació esdevingui una realitat a tots els centres de les illes.

Per això hem comptat amb la col·laboració de dues ponents de luxe, Neus Sanmartí i Isabel Murcia,  que han parlat de la base pedagògica de l’avaluació competencial, per definir els conceptes claus i conèixer com fer servir els instruments i eines d’avaluació perquè aquesta sigui realment competencial.

Neus Sanmartí s’ha basat en l’avaluació des de la visió de l’aprenentatge i no tant des de la visió de la qualificació i ha donat molts d’exemples pràctics.

Isabel Murcia  ha explicat el perquè d’aquest nou enfocament competencial dins la LOMLOE per aconseguir una educació de qualitat i equitat.

Aquí compartim amb vosaltres les seves presentacions:

Avaluació competencial_Neus Sanmartí

Criterios_Evaluación_LOMLOE_Isabel Murcia

Tots vàrem quedar amb ganes d’aprendre molt més aspectes i la valoració general dels assistents va ser unànimement  molt positiva.

La presidenta va agrair a les ponents la seva disposició a col·laborar amb el CEIB i als participants la seva assistència.

Aquí compartim amb vosaltres  el vídeo de la conferència que esperam que sigui del vostre interès:

JUNTS FENT COMUNITAT EDUCATIVA!!!