SEGON SEMINARI WEB: “PREVENCIÓ DE L’ASSETJAMENT, UNA RESPONSABILITAT COMPARTIDA” 12/12/2023

Last Updated: març 15, 2024By

Dimarts vàrem continuar amb el Cicle de Seminaris web del CEIB 2023/24 “Aprenentatges i reflexions compartides III” i vàrem comptar amb la col·laboració d’Aina Amengual i Belén Alvite,  que varen presentar la seva conferència “Prevenció de l’assetjament, una responsabilitat compartida”, facilitant estratègies i eines a tots i totes les assistents per a treballar conjuntament en la detecció i prevenció de l’assetjament, una responsabilitat de tota la comunitat educativa.

La presidenta va fer èmfasi en la necessitat de prevenir i actuar davant l’assetjament, ja que és una responsabilitat de tota la comunitat educativa per millorar la convivència en l’àmbit escolar i familiar i va presentar les dues fantàstiques ponents, fent lloança de les seves qualitats personals i professionals: Aina Amengual, mestra, psicopedagoga i apassionada de la convivència i de les pràctiques restauratives, membre de l’Associació de Justícia i de Pràctica Restaurativa de les Balears i directora de Convivèxit i Belén Alvite, mestra, llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació,  Màster en tractament i prevenció de drogodependències i Experta Universitària en Educació per a la Salut.

En la seva exposició, Aina Amengual va parlar del compromís ferme de Convivèxit de formar el professorat, difondre bones pràctiques, elaborar normativa,  facilitar protocols, elaborar i compartir recursos i materials, treballar en xarxa i col·laborar  amb altres administracions,  institucions i entitats (Consell Escolar de les Illes Balears, FAPA, UNICEF, Ajuntaments…) així com acompanyar i assessorar la comunitat educativa.

També va destacar la importància del protocol de detecció, prevenció i intervenció en casos d’assetjament escolar per a la millora de la convivència en els centres educatius,  valorant la figura de la persona coordinadora per al benestar i la protecció de l’alumnat i ens va donar propostes per erradicar l’assetjament i el ciberassetjament promovent la col·laboració de les escoles amb les famílies i la resta de la comunitat educativa.

Belén Alvite va centrar la seva ponència en donar resposta a què pot fer la família per prevenir l’assetjament destacant la importància de l’educació en valors, cuidant principalment la part emocional dels infants. El primer pas és protegir i el segon pas educar. Hem d’entendre l’educació des de l’acompanyament, una feina compartida entre la família i l’escola, omplir les maletes dels nostres fills i filles de recursos i eines per a la vida: Autonomia, autoconeixement, resoldre conflictes, habilitats per relacionar-se, autoestima, entre d’altres.

Aquí compartim amb vosaltres la presentació d’ Aina Amengual:

Assetjament_Consell Escolar

I aquí podeu visualitzar la presentació de Belén Alvite :

Familia y bulling

Belén Alvite ens ha compartit també la següent bibliografia que esperam que sigui del vostre interès:

BIBLIOGRAFIA_WEBINAR_12-12-2023

En aquest seminari hem volgut definir el concepte d’assetjament, hem vist quins són els seus indicadors i les conseqüències per a totes les parts implicades i s’ha fet una anàlisi de la situació actual, explicant els protocols, tant de prevenció com d’actuació, i la importància del treball conjunt entre escola i famílies.

Aquí compartim amb vosaltres el vídeo de la conferència:

La presidenta va agrair a les ponents la seva disposició a col·laborar amb el CEIB i als  participants la seva assistència.

Tots i totes vàrem quedar amb ganes d’aprendre molts més aspectes i la valoració general va ser unànimement molt positiva.

JUNTS FENT COMUNITAT EDUCATIVA!!